GROHE OG BÆREKRAFT
GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. GROHE har som mål å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. For GROHE er bærekraft en integrert del av selskapets strategi i tråd med kvalitet, teknologi og design. Forpliktelse til bærekraft handler om å finne nye løsninger. Dette kan ikke kun gjennomføres på ett felt, og GROHE implementerer bærekraft på alle områder inkludert kjerneaktiviteter hos medarbeidere, leverandører, kunder, prosesser, produkter og sosialt ansvar.
I april 2020 nådde GROHE en CO2-nøytral produksjon. Dette var en viktig milepæl i selskapets langsiktige arbeid med bærekraft. Initiativet er godt knyttet til de mange tiltakene GROHE har iverksatt for å fremme reduksjon av CO2-avtrykk og for å spare viktige ressurser i våre fabrikker.
I 2018 lanserte vi et initiativ med fokus på å redusere plast i produktemballasjer og erstatte dette med mer bærekraftige alternativer. I løpet av august 2020 hadde vi spart ca. 21 millioner produktemballasjer av plast. Målet er å kutte all plast i produktemballasjer innen 2021, noe som er et viktig bidrag i den globale kampen mot plastavfall.
REDUSERING AV CO2-AVTRYKKET
GROHE streber etter å øke fokuset på bærekraftige løsninger gjennom alle ledd i organisasjonen. Vi har som mål å utvikle intelligente teknologier som kan hjelpe kunden til å redusere deres personlige CO2-avtrykk i hverdagen. Ønsker du også å bidra? Les våre tips for å spare vann og energi, og se fler av våre vannbesparende produkter. Du finner også mer informasjon om GROHEs bærekraftige produksjon og våre prosjekter som fungerer som kompensasjon for unngåelig CO2-utslipp.