Garanti & generelle betingelser
GROHE har en utvidet 5 års garanti for produkter kjøpt etter 01.01.2012.
Generelle garantibestemmelser
Varer med fabrikasjonsfeil repareres eller erstattes gratis ved franko returnering innen 5 år fra produktet ble levert. Hvis produktets installasjonsdato ikke kan fastsettes, angis garantiperioden i stedet som 5 år regnet fra produktets datoangivelse på armatur/armaturdeler.
Produkter kjøpt før denne dato har 2 års garanti.
Forbehold i garantien
Garantien er forbundet med følgende forbehold:
- Garantien omfatter ikke forhold som skyldes feil installasjon eller urenheter i vannet.
- Alle armaturer skal oppbevares frostfritt, og frostskader dekkes derfor ikke av garantien.
- Skader som skyldes manglende eller feil vedlikehold, dekkes ikke. Vedrørende vedlikehold og pleie henviser vi til de vedlagte anvisningene i emballasjen.
- Garantien omfatter ikke batteriet i elektroniske armaturer.
- Det gis 2 års garanti på batterier
- På armaturer med keramisk innsats gis det dessuten 5 års garanti mot drypp fra tut/utløp.
GROHE har en udvidet 10 års garanti for følgende produkter kjøpt efter 01.01.2012:
- Grohe Rapid SL innbyggingssisterner med manuell betjening
- Rapido og andre innbyggingsbokser
Garantien dekker:
- Innbyggingsdeler
Følgende dekkes ikke av garantien:
- Synlige deler som trykkplater dekkes ikke.
- Skader forårsaket av urenheter i vannet dekkes ikke.
- Skader forårsaket av installasjonsfeil.
Garantiforbeholdene er de samme som for den utvidede 5-årsgaranti.
Reservedeler
Grohe garanterer at det kan leveres reservedeler til de kjøpte produktene i 15 år etter kjøpet.
Reklamasjon
Følgende retningslinjer må følges ved eventuelle reklamasjoner:
Feil som oppdages når produktet mottas, skal omgående rapporteres til leverandøren for nærmere avtale om eventuelle tiltak eller retur.
Feil som oppdages i forbindelse med eller etter installasjon, skal rapporteres til leverandøren eller Grohes serviceavdeling for nærmere avtale om tiltak eller retur.
Ved større skader: Utfør kun "førstehjelp" og kontakt deretter Grohes serviceavdeling samt forsikringsselskapet før du gjør mer.
Returvarer
Varer mottas i retur kun fra VVS-grossist og etter forutgående avtale, der Grohe angir returforsendelsesnummeret, som, sammen med fakturakopi, må vedlegges returvaren.
Varene skal returneres i uskadet originalemballasje. Under forutsetning av franko returnering beregnes 30 % i returfradrag.
Levering
Grohe-produkter forhandles via VVS-grossistene. Levering fra lager til grossistenes angitte adresser i Norge med mindre annet er avtalt.
Prisendringer
Vi forbeholder oss retten til prisendringer uten forutgående varsel.
Varer faktureres alltid til den prisen som gjelder ved leverings-/faktureringstidspunktet.
Gebyrer
Der ingen annen avtale foreligger, legges det til frakt- og ekspedisjonsgebyr som følger på alle ordrer:
For manuelle ordrer som ikke mottas via EDI, legges det til et ekspedisjonsgebyr på NOK 50,-
Oppdatert 03/02/2015