Finn showroom og installatør
Showrooms
  • Showroom
  • Installatør

Min Notatblokk

Du har ikke lagt til noen produkter

Når du har lagt produktene til notatblokken kan du laste ned listen til høyre her.

0 Produkt(er)
Last ned som PDF
Slett

Dette produktet er allerede i din Notatblokk

Samspillet mellom fargene og omgivelsene er virkelig fascinerende

De nye fargealternativene er et utrolig nyttig verktøy for den kreative sjelen

Michael Seum - Vice president design

Hos GROHE er Michael Seum ansvarlig for design som fanger interessen og fantasien til designere og arkiteker over hele verden. Med GROHE SPA Colours skapte Michael og hans team en kraftig palett av holdbare farger av høy kvalitet som harmonerer med ethvert prosjekt.

Hvilken rolle spiller farger i arbeidet ditt?

Michael Seum: Farger er utrolig viktig. Når det er sagt, hvis du spør ti personer om deres oppfatning av farger, får du 15 forskjellige svar. Vi responderer alle forskjellig til farger. Når vi investerer i farger på kjøkkenet og baderommet er det ikke som veggmaling som kan endres og byttes ut raskt. Vår tilnærming til farger, overflate og materialer er for å sikre deres relevans i hjemmet i mange år framover - dette kalles design permanentitet. GROHE SPA Colours har blitt nøye kurert for å sikre at våre kunder har en nyttig verktøy og viktigst av alt, friheten til å realisere sin visjon.

Hvor får du inspirasjonen din når du lager en finish?

Michael Seum:Teamet og jeg deltar på store designmesser globalt, som ICFF i New York, Maison&Objet i Paris, Tokyo og London design week og Salone del Mobile i Milano. Så vi får definitivt vår inspirasjon fra kanten av designverdenen.

Når vi er på disse designmessene ser vi ikke spesifikt på vår bransje. Vi ser på bevegelser i hjemmet, som i møbelindustrien. Og så reagerer vi på det med dette valget av farger og overflater. Med vårt utvalg av farger ønsker vi at forbrukerne skal se at de har ubegrenset designfleksibilitet med vår kolleksjon. Det skjer ofte i bransjen at man bare henter inn en trend, mens moten forsvinner. Selv kvaliteten er dårlig. Hos GROHE har vi en mer balansert tilnærming. Når du kjøper et GROHE produkt, handler det om kvalitet, teknologi, bærekraft og design. Du vet at denne fargen og finishen er på forkant med interiørtrender, og samtidig vil det vare på grunn av våre høye kvalitetsstandarder.

Hva skiller GROHE SPA Colours fra farger som vi vanligvis oppfatter det?

Michael Seum: Vi kunne ha gått etter farger som ikke var slike langvarige trender. De ville vært i mote i rundt ett eller to år. Problemet er at når du arbeider med baderomsinteriør, er dette et inventar som vil stå i lang tid etter det er innstallert. Vi må være veldig selektive rundt fargenes hensiktsmessighet og hvordan de brukes. Og jeg tror det er andre områder, hvor hvis du ønsker å ta med farge på badet, kan du gjøre det - med belysning også. Derfor har vi tatt en tilnærming der fargen er en langvarig trend. Og vi har sett de varme finishene nå år etter år i Milano og London. Det er nå en akseptert farge- og målstrategi. Men det betyr ikke at vi ikke vil ha flere unike finisher i etterkant av prosessen med å utvikle den neste generasjonen av farger.

Inspirert form møter inspirerende farge