Tjenester, Installasjon og vedlikehold

ENKEL INSTALLASJON

Å komme i gang med bruke produktet er designet for å være enkelt. Se video for trinnvise instruksjoner om alle aspekter ved å installere et GROHE Blue Professional vannsystem.

KRAV

  • Fri plass på 50 x 40 x 50 cm (D x W x H)
  • 230V strømforsyning
  • Vanntilførsel av kaldt vann
  • Ventilasjonsutskjæring i bunnen av skapet (mal inkludert i pakken)

ENKEL Å VEDLIKEHOLDE

Å bytte filter

Når det er på tide å erstatte filteret vil LED-knappen på kranen varsle deg ved å blinke oransje.

Se videoen for en enkel instruksjon.

Å bytte CO2-flaske

Et hvitt, blinkende lys varsler deg når det er på tide å erstatte CO2-flasken.

Se hvor enkelt det gjøres i videoen.

1:1 ERSTATNING

Trinn 1

Første gang du kjøper en C02-flaske trenger du startpakken på 2 kg CO2-flaske (eller 425 gr) som gir opptil 350L vann med kullsyre

Trinn 2

For hver gang du må skifte C02-flaske trenger du refill 2 kg CO2-flaske (eller 425 gr) som gir opptil 350L vann med kullsyre

Vanlige spørsmål

Installasjon

Hva må jeg tenke på når jeg skal installere Grohe Blue?

Kjøleren trenger tilstrekkelig med ventilasjon og krever derfor et ventilasjonshull i bunnen av skapet. Mal for utskjæringen av ventilasjonshullet er inkludert i hvert produktsett.

Hvordan finner jeg ut mer om vannhardheten?

Karbonathardheten (relevant for GROHE Blue filter i S-, M- og L-størrelse) kan måles med teststrimmelen som følger med i pakken, mens du finner den totale vannhardheten (relevant for GROHE Blue Mg + filteret) ved å spørre de som leverer vannet lokalt til deg.

Vedlikehold

Når må bytte filter?

Du må bytte filter minst én gang i året, eller når den er tom. LED-lyset på kjøkkenkranens venstre hendel indikerer filterkapasiteten: Et blinkene blått/turkis/grønt lys indikerer at det er mindre enn 20 liter filterkapasitet -> Bestill et nytt filter. Et binkende orange lys -> filteret må byttes.

Hvordan bytter jeg filter?

Filteret kan man enkelt skru inn og ut. Du trenger ikke skru av vanntilførselen.

Hvordan kaster jeg filteret?

Filteret kan kastes sammen med annen plast.

Når må jeg bytte CO2-flaske?

Når CO2-flasken er tom vil Ondus-appen informere deg med en pushvarsel og det gjeldene systemet vil bli rangert før alle de andre i kontrollpanelet ditt. I tillegg vil LED-lyset på kranens venstre hendel begynne å blinke hvitt.

Hvordan bytter jeg CO2-flaske?

For flasker på 425 g: slipp trykkventilen med adapteren fra flasken og koble til ny flaske. For flasker på 2 kg: Lukk flasken, slipp trykkventilen med adapteren fra flasken og koble til ny flaske og åpne den.

Hva er kapasiteten til GROHE CO2-flaskene?

  • Flaske på 425 g = 55 liter vann med kullsyre
  • Flaske på 2 kg = 350 liter vann med kullsyre

Hva skjer hvis jeg ikke bruker GROHE Blue over en bestemt tidsperiode?

GROHE anbefaler ikke å la filtersystemet stå ute av drift i lengre perioder av gangen. Dersom GROHE Blue filter-systemet ikke blir brukt på noen få dager, må filtersystemet skylles med minst fire liter vann. Hvis du lar systemet stå ubrukt i mer enn fire uker må systemet rengjøres med GROHE Blue Bio-Clean rensevæske 40 434 001 og filteret må byttes.

Alternativt kan du aktivere den automatiske skyllefunksjonen via Ondus-appen slik at systemet skylles automatisk én gang i uken.

Hvordan renser jeg/desinfiserer jeg systemet?

Først må du koble fra filteret og CO2-flasken fra systemet. Desinfiser hendende og rengjøringsadaptern ved å bruke sprayhodet på rengjøringspatronen. Fest deretter rengjøringsadapteren til filterholderen og skru den til den formonterte adapteren. Aktiver en automatisk rengjøringsmodus via Ondus-appen eller på kjølerens kontrollpanel.

Rengjøringen vil ta opptil 20 minutter. I mellomtiden vil LED-lyset på kranens venstre hendel lyse lilla. Når rengjøringsprosessen er ferdig vil det lilla lyset forsvinne. Rengjøringspatronen og adapteren kan da fjernes og CO2-flasken og et nytt filter kan kobles til igjen.

Lagerbeholdning

Hvor kan jeg kjøpe filter og CO2-flasker?

Les mer rundt bestilling av filtere, CO2-flasker og tilbehør på vår hjemmeside.

Hvordan kan jeg fylle på lagerbeholdningen i Ondus-appen?

Produkter som bestilles via Ondus-appen blir automatisk lagt til ditt lager. Dette kan du også redigere manuelt i appen.

Kontrollpanel

Hvordan kan jeg legge til systemer i mitt kontrollpanel?

Systemer kan legges til ved å integrere et nytt system til din Ondus-app. Systemet vil deretter også være synelig på ditt kontrollpanel.

Hvordan kan jeg lage forskjellige steder?

Du kan legge til flere steder i Ondus-appen. Alle stedene du oppretter vil også bli tilgjengelig i ditt kontrollpanel.

Problemer med produktet

Hvorfor kommer det ikke noe vann?

Det kan hende at filteret ikke er installert korrekt, at slangene ligger feil eller at det er noe feil med vanntilførselen din.

  • Vennligst prøv følgende
  • Sett inn filteret riktig (Skru til 1 1/2 til 2 ganger).
  • Sjekk at slangene ligger riktig og ikke ligger i spenn.
  • Åpne alle avstegningsventiler.

Hvorfor står det E1 på panelet, ingen filtrert vann, LED-lyset blinker rødt?

Skru forsiktig av pumpen.

Vennligst

  • Frakoble fra strømforsyningen og vent i 30 sekunder før du kobler til på nytt.
  • Sett filteret på plass riktig (Skru 1 1/2 til 2 ganger).
  • Sjekk at slangene ligger riktig og ikke ligger i spenn.
  • Åpne alle avstegningsventiler.

Hvorfor står det E3 på panelet?

Ingen forbindelse mellom armaturet og kjøler eller feil på kabel/tilkobling.

  • Kontroller at kabel er tilkoblet.
  • Kontakt Grohe sin kundeservice

Hvorfor står det E5 på panelet?

Feilfunksjon på kjøler/karbonator. Koble fra strømforsyningen og vent i 30 sekunder før du kobler til igjen.

Hvorfor står det E7 på panelet?

En sensor har oppdaget fuktighet inne i kjøleren. Koble fra strømforsyningen og vent i 15 minutter før du kobler til igjen.

  • Dersom årsaken er kondensering vil kjøleren være klar til bruk etter dette.
  • Dersom det oppstår en lekkasje vil feilmeldingen vises igjen. Da ber deg om å kontakte GROHE sin kundeservice.

Hvorfor står det E8 på panelet og LED-lyset blinker orange?

Du har overskridd filterkapasiteten. Bytt filter og tilbakestill kapasitetmåleren via Ondus-appen eller skjermen.

Hvorfor står blinker det E9 og HI på panelet?

Kjøleren er for varm. Sørg for tilstrekkelig med ventilasjon og reduser omgivelsestemperaturen til maks. 32 °C.

  • La kjøleren nedkjøles i minst 10-15 minutter.
  • Tilbakestill feilmelding E9, se bruksanvisningen.

Har du allerede kjøpt GROHE Blue Professional? Registrer deg nå og få flere fordeler!

Ved å registrere ditt GROHE vannsystem får du ett ekstra års garanti! Klikk på linken under, velg ditt produkt, og skriv inn kjøps- og installasjonsdato. Garantisertifikatet vil bli sendt til deg. Så enkelt er det!

REGISTRER NÅ
Vi bruker informasjonskapsler for å sikre at vi gir deg den beste brukeropplevelsen på nettsiden vår. Hvis du fortsetter besøket, antar vi at du ønsker å motta alle informasjonskapsler. Finn mer detaljert informasjon om hvordan informasjonskapsler blir brukt på dette nettstedet i vår personvernerklæring