HVEM ER VI

OM GROHE

GROHE er et ledende globalt merke for komplette løsninger til badet og kjøkkenarmaturer. Siden 2014 har GROHE vært en del av LIXILs sterke merkeportefølje, en produsent av nyskapende vann- og boligprodukter. Med målet om å tilby ""Pure Freude an Wasser"" (Ren vannglede), er hvert produkt basert på merkeverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. Velkommen til en verden der GROHE forvandler hverdagslige øyeblikk til en ren glede av vann.

GROHE tilbyr livsforbedrende produktløsninger og dedikerte tjenester som presenteres gjennom våre spesifikke porteføljer: GROHE QuickFix, GROHE Professional og vårt eksklusive undermerke, GROHE SPA. Hver av disse er skreddersydd for å imøtekomme de unike behovene til GROHE sine profesjonelle partnere og deres differensierte målgrupper.

Med vann i kjernen av sin virksomhet bidrar merkevaren til LIXILs påvirkningsstrategi med en ressursbesparende verdikjede: fra CO2-nøytral* produksjon og fjerning av plast i produktemballasjen til vann- og energibesparende innovasjoner som GROHE Everstream, en resirkulerende dusj. Med sin hybride kommunikasjonskanal GROHE X, gir merkevaren ytterligere impulser for bransjen. Enten det er digitalt på opplevelsesplattformen, fysisk eller hybrid i GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer, Tyskland eller på reise med GROHE X Motion Trucks, knytter merkevaren mennesker sammen for å bidra til LIXILs formål om å "gjøre bedre hjem til en realitet for alle, alltid".

*Inkluderer CO2-kompensasjonsprosjekter, mer informasjon på grohe-x.com/sustainability

OM LIXIL

LIXIL (TSE Code 5938) utvikler banebrytende vann- og boligprodukter som løser hverdagslige utfordringer og gjør det mulig å skape bedre hjem for alle, verden over. Med røtter i vår japanske arv, kombinerer vi ledende teknologi med innovasjon for å skape høykvalitetsprodukter som forbedrer hverdagen til ulike husholdninger. Det som skiller LIXIL fra andre aktører er vår tilnærming: gjennom å designe med intensjon, entreprenørånd og dedikasjon for å skape produkter som er tilgjengelig for alle fører vi en fornuftig forretningsvekst. Vår tilnærming manifesteres gjennom bransjeledende merkevarer som INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Med over 55 000 kolleger fordelt over 150 land er vi stolte av å skape produkter som berører livene til over en milliard mennesker hver dag. Lær mer på www.lixil.com.

VÅRE KJERNEVERDIER

Kvalitet, teknologi, design og bærekraft. Fire merkeverdier som illustrerer vår forpliktelse til å skape enestående opplevelser. Vi setter våre standarder ekstremt høyt for å sikre at hver gang du bruker en GROHE-kran eller går inn i en GROHE-dusj, kan du kjenne forskjellen.

KVALITET

KVALITET

LIXILs globale produksjonsnettverk omfatter 79 fabrikker i ti markeder for å imøtekomme etterspørselen overalt i verden. Blant dem opererer fem produksjonssteder i tre markeder spesifikt for GROHE-merket. Alle fabrikkene følger de samme standardene og prosessene, og oppfyller de mest kompromissløse kravene når det gjelder utførelse og funksjonalitet på verdensbasis.
Produksjonsnettverket er utformet for å skalere GROHEs varige produktinnovasjoner og er klare til å produsere i henhold til de mest komplekse spesifikasjonene i et høyteknologisk miljø.
Fra råmaterialer til forsendelse av ferdige varer er organisasjonen stolte over en produksjonsdybde på over 90 prosent. Dette inkluderer egenproduksjonen av GROHE-patroner som er hjertet av hver kran og gir den unike GROHE-følelsen. I kombinasjon med uniforme prosesser leverer hver fabrikk den høyeste kvaliteten og kundetilfredshet.

TEKNOLOGI

TEKNOLOGI

Siden begynnelsen for over 80 år siden har GROHE vært en pioner innen innovasjon for bad og kjøkken.
Fra utviklingen av den første "termostaten for folket" i 1956, til lanseringen av GROHE-vannsystemene som gir rent drikkevann i 2009, og introduksjonen av den første 3D-trykked kranen i metall i 2019. Med fokus på kundens behov skaper GROHE livsforbedrende og bærekraftige produktløsninger som tilbyr merverdi for forbrukerne.
Hvert GROHE-produkt har fortsatt sine røtter i den tyske regionen Sauerland: Det nyåpnede forsknings- og utviklingssenteret i Hemer, Tyskland, fra slutten av 2018, har toppmoderne teknologier som kontinuerlig utfordrer grensene for det umulige.

Laboratoriet i Hemer er det første utviklingslaboratoriet i sanitærbransjen som har blitt vellykket rekreditert av DAkkS, det tyske akkrediteringsorganet, for testing av armaturer.
Akkreditering reduserer tiden mellom produktutvikling og lansering på markedet, ettersom produktutgivelser gjennomføres og godkjennes av selskapets eget laboratorium i samsvar med uavhengige testprosedyrer.

DESIGN

DESIGN

Ved de seks store interne designstudioene i Tokyo, Tokoname, New York, London, Düsseldorf og Singapore skaper LIXIL Global Design-teamet særpregede opplevelser for sine ikoniske merker, basert på omfattende analyse av trender og forbrukerinnsikt. Ved å kombinere denne erfaringsbaserte designmetoden med LIXILs avanserte teknologier utvikler merket meningsfulle produkter som løser aktuelle utfordringer og gir merverdi til menneskers hverdag verden over. For GROHE-merket sørger Düsseldorf-teamet for at hvert GROHE-produkt lever opp til denne målsettingen.

DESIGN

BÆREKRAFT

Med vann i kjernen av sin virksomhet bidrar merkevaren til LIXILs påvirkningsstrategi med en ressursbesparende verdikjede: fra CO2-nøytral* produksjon og fjerning av plast i produktemballasjen til vann- og energibesparende innovasjoner som GROHE Everstream, en resirkulerende dusj. Med ambisjoner om det høyeste nivået av bærekraft på over 20 år arbeider GROHE konsekvent med en helhetlig bærekraftstilnærming som inkluderer ansatte, leverandører, kunder, prosesser, produkter og samfunnsansvar på lik linje.

*Inkluderer CO2-kompensasjonsprosjekter, mer informasjon på grohe-x.com/sustainability

Utforsk mer om vår lidenskap for vann og dykk ned i temaene design, bærekraft, kvalitet og teknologi på vår digitale opplevelsesplattform, GROHE X.